hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > آذربایجان غربی| كتاب جامع گردشگری سلامترونمایی می‌شود

آذربایجان غربی| كتاب جامع گردشگری سلامترونمایی می‌شود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: كتاب جامع گردشگری سلامت آذربایجان غربی رونمایی می‌شود.

ریتا خضرزاده با اشاره به هدف از تهیه این کتاب افزود: هدف اصلی از تهیه این کتاب آشنایی بیشتر گردشگران سلامت داخلی و خارجی با امکانات پزشکی و درمانی، مراکز اقامتی و خدماتی و هم‌چنین جاذبه‌های گردشگری استان آذربایجان غربی است.

خضرزاده اضافه کرد: در این کتاب سعی شده تا علاوه بر بیان مفهوم گردشگری سلامت به نقش این حوزه در توسعه اقتصاد کشور و به‌ویژه آذربایجان غربی اشاره شود.

او ادامه داد: در این کتاب؛ گردشگری سلامت را به دو بخش گردشگری تندرستی و پزشکی تقسیم‌بندی کردیم تا گردشگران بامطالعه آن از یک‌سو با امکانات طبیعی درمانی استان مانند گیاهان دارویی، چشمه‌های آبگرم، مناطق نمونه و روستاهای هدف گردشگری و از سوی دیگر با اطباء متخصص، مراکز درمانی، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌هایی که دارای مجوز IPD (دپارتمان بیماران بین‌الملل) در سطح استان هستند، آشنا شوند. خضرزاده اظهار کرد: این کتاب در فاز اول به زبان فارسی تهیه‌شده و در فازهای بعدی به زبان‌های کشورهای همجوار آذربایجان غربی (ترکیه، اقلیم کردستان عراق و جمهوری نخجوان) که بیشترین گردشگران سلامت را از آن کشورها داریم تهیه می‌شود.

او در خصوص مشخصات این کتاب گفت: این کتاب در 183 صفحه در قطع وزیری (بیاضی) با کاغذ گلاسه 135 گرمی طراحی‌شده و در 4 رنگ اصلی با صحافی چسب گرم و در تیراژ 1000 نسخه آماده چاپ‌شده است. معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: در پیوست این کتاب فهرست تمامی بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، مراکز تصویربرداری، داروخانه‌ها و هم‌چنین لیست کامل واحدهای اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان آذربایجان غربی به همراه آدرس و شماره تلفن‌های مربوطه الصاق شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد